ست کردن فرش و مبل

ست کردن فرش و مبل

جهت ست کردن فرش و مبل و دكوراسيون منزل ,

رعايت برخي اصول در این رابطه علاوه بر آنكه نشانگر ذوق و سليقه خريدار است در دوام و پاكيزگي و نمود هرچه بيشتر فرش نيز تاثير انكارناپذيري دارد. در ارتباط با این موضوع بايد عوامل رنگ، بافت و طرح فرش را مورد توجه قرار داد به عنوان مثال فرش‌هاي كم دوام، ظريف، ابريشمي، قديمي و عتيقه و يا زمينه روشن را نبايد در اطاق نشيمن، نهارخوري و اطاق‌هاي كودكان قرار داد. محل‌هاي مناسب براي ست کردن فرش‌ها معمولاً اطاق‌هاي پذيرايي، خواب، كتابخانه و به طور كلي مكان‌هاي كم رفت و آمد مي‌باشد. فرش اطاق نهارخوري بايد به اندازه‌اي باشد كه پايه‌هاي صندلي‌هاي مستقر در اطراف ميزنهارخوري كاملاً بر روي آن قرار گيرد. به عبارتي ديگر ابعاد فرش بايد از هر طرف حداقل 60 تا 70 سانتي‌متر بزرگتر از اندازه‌هاي ميز نهارخوري باشد.

"بررسی

هيچگاه مساحت مقابل كاناپه و مبل‌ها را با يك جفت قاليچه مفروش ننماييد

در سالن‌هاي پذيرايي جهت ست کردن فرش و مبل , فرش مقابل مبل‌ها و كاناپه را به اندازه‌اي انتخاب مي‌كنند كه ضمن پوشش مساحت مورد نظر مقداري از سطح آن نيز زير پايه‌هاي مبل‌ها و كاناپه قرار گيرد. توصيه‌اي ديگر در هماهنگي فرش با دكوراسيون منزل داريم و آن اين است كه هيچگاه مساحت مقابل كاناپه و مبل‌ها را با يك جفت قاليچه مفروش ننماييد كه از نقطه نظر زيبايي تاثير نامطلوب و ناخوشايندي دارد. جهت هماهنگی فرش و مبل در اتاق خواب به جاي مفروش نمودن اطاق خواب با يك تخته فرش بزرگ كه اجباراً قسمت‌هايي از آن زير تخت خواب مي‌رود توصيه مي‌شود از چند تخته قاليچه كوچك و پاتختي ترجيحاً رنگ‌هاي روشن استفاده شود.

عامل طرح در انتخاب فرش براي مكان‌هاي مورد نظر نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است

جهت ست کردن فرش و مبل به عنوان چند اصل كلي مي‌توان گفت كه در منازل و محل‌هايي كه با مبلمان استيل و تزئين شده باشند.

طرح‌هاي گلدار و همچنين فرش‌هايي با طرح‌هاي هندسي و در آپارتمان‌ها و ساختمان‌هايي كه مبلمان آنها از نوع مدرن است فرش‌هايي با طرح‌هاي هندسي و شاخه شكسته جلوه و زيبايي بيشتري دارند. فرش‌هاي ترنج دار در سالن‌هاي پذيرايي و در محل‌هايي كه نقش ترنج آن در معرض ديد كامل باشد و قالي‌هاي با نقش سرتاسري و يا خنثي در سالن‌هاي نهارخوري و پذيرايي و نشيمن و كتابخانه منظره بهتري دارند.

جهت ورود به فروشگاه آنلاین با بهترین شرایط اقساط لطفا روی عبارت روبرو کلیلک نمایید --> گالری فرش احسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این وبسایت از کوکی ها جهت حفظ اطلاعات شما استفاده میشود تا در بازدید بعدی از فروشگاه احتیاجی به ورود مجدد اطلاعات را نداشته باشید.